Український Національний Комітет

Діяльність(2007-2010)
Захиститись Бути здоровим Саморозвиватись Відпочивати Побутове
Зображення Файли Статті
Партія Контреліта
Категорії
Захиститись [19]
Бути здоровим [6]
Саморозвиватись [0]
Відпочивати [0]
Побутове [10]
S2 Омега
Пошук
Головна » 2011 » Жовтень » 1 » Якщо Ви придбали неякісний або бракований товар...
12:07
Якщо Ви придбали неякісний або бракований товар...

Майже з кожним із нас траплялася ситуація, коли через певний час після придбання одягу або побутової техніки у магазині, ми виявляли брак, або не-справність. Перша думка, що виникає у голові: «Як я міг не розгледіти цього відразу?», яка може змінитися обнадійливим: «Чи можливо її (цю річ) повернути або обміняти?»
 Головне правило, що має пам'ятати споживач – товар необхідно повернути протягом 14 днів. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має повне право вимагати: 1) пропорційного зменшення ціни; 2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; 3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» недоліком вважається будь-яка невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред'являються до неї, а також інформації про продукцію, надану виробником (виконавцем, продавцем). Що робити, якщо Ви виявили протягом гарантійного строку істотні недоліки речі, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару? За необхідності такі недоліки підтверджуються висновком експертизи. Споживач, у порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 2) заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар. Істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак: а) він взагалі не може бути усунутий; б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів; в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором. Також, доцільно відмітити, що згідно п. 3 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» вимоги щодо наявності дефекту в товарі можуть пред'являтись на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові, або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача. Порядок звернення з вимогою У такому випадку Вам необхідно звернутись до продавця з вимогою про усунення вказаного недоліку. Звернутись до продавця Ви маєте право: 1. Усно (бажано в присутності декількох свідків). 2.Письмово викласти своє звернення (у формі заяви або претензії). У зверненні слід зазначити: дату купівлі товару, наявність розрахункового документу, що підтверджує факт купівлі-продажу, описати дефект, що проявився і викласти свою вимогу відповідно до законодавства України). Увага! Заява складається у двох примірниках, один залишається у продавця, другий – у покупця. На другому примірнику робиться відмітка продавцем про дату отримання та ставиться П.І.Б. та підпис уповноваженої особи (реєстрація заяви). Якщо продавці відмовляються прийняти заяву, її необхідно відправити поштою рекомендованим листом з повідомленням і описанням того, що вкладено в поштовий конверт. Щодо видачі аналогічного товару з обмінного фонду під час ремонту чи експертизи товару Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» на письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України. За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі 1% вартості товару. При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту. Отже, якщо товар, до якого виникла претензія по якості, входить до переліку товарів, з яких повинен утворюватись обмінний фонд у продавця, то споживач має всі підстави написати заяву про видачу аналогічного товару з обмінного фонду на час проведення ремонту цього товару, або проведення експертизи. Перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172, а саме, це: телевізори, мікрохвильові печі, магнітоли, кухонні машини, магнітофони, в'язальні машини, радіоприймачі, пилососи, холодильники,електропраски, морозильники, електроміксери, пральні машини, електросоковижималки, апарати телефонні, у тому числі мобільного зв'язку, персональні комп'ютери та комплектуючі частини до них, апаратура для відеозапису та відтворення зображення і звуку, електрочайники, електрофени, електрокавоварки. Згідно з п. 6 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» за наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом 14 днів або за домовленістю сторін. Якщо споживач повертає продавцю товар для ремонту або проведення експертизи, магазин повинен видати йому документ, про те, що товар був прийнятий, в якому вказано: ким прийнято товар, описаний його зовнішній вигляд, поставлено дату прийняття, і штамп (печатку) магазину. Пам'ятайте!!! Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу,модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не проводиться.

Коментарі надала юрист ВГО «Захисту прав споживачів фінансових послуг» Алла Райковська
Дім і Сім'я

Категорія: Захиститись | Переглядів: 2034 | Додав: unk | Теги: товар, споживач, продавець | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

©2008-2010. УНК.