Нещодавний голосний анонс дешевого планшета Fire від Amazon
відкрив новий етап у перетворенні вільного Інтернету, в якому було
можливо усе (у тому числі і соціальні мережі, і "комп'ютерні хмари" -
які його зараз знищують), на приватну мережу(або мережі) по збору
інформації про споживачів товарів та послуг.
Лідером такого напрямку руху є Фейсбук - сервіс, де головний товар -
це його користувачі (тобто ми, точніше, інформація про нашу поведінку), а
клієнтами - великі маркетингові компанії. Останні кроки
найбільшої соц-мережі показують, що Фейсбук бажає знати все про
будь-які ваші активності в мережі (тут приклад інформації на
пересічного користувача з Фейсбуку, 800 сторінок даних,-
за європейськими законами соцмережа зобов'язана надати їх людині у
відповідь на запит ), і не лише знати про нашу поведінку, але
інтегрувати максимально усі такі сервіси безпосередньо у Фейсбук, тобто
практично замінити собою Інтернет. Звичайно, можна відмовитися від
Фейсбуку - однак є ризик, що тоді вас просто ніхто не помітить.
Іншою компанією, яка сприяє перетворенню Інтернету на маленькі
відгорожені зони, а потім виcтупає посередником у продажі доступу до цих
зон за допомогою своїх пристроїв, є компанія Apple.
Однак відтепер ініціативу перехопив Amason Fire, точніше, броузер
Silk, що встановлений на цьому пристрої. Вся важка робота по збору
веб-сторінок докупи відбувається на серверних фермах Амазону,
"віртуальній хмарі" S2, і лише потім результат у готовому вигляді
відтворюється у Silk, який таким чином працює як спрощений переглядач
сторінок.
Все це означає що Амазон буде перехоплювати та контролювати кожну
дію, яку виконуватиме користувач Kindle Fire: кожна переглянути
сторінка, кожен лінк, кожна реклама яку людина буде бачити - все це буде
під наглядом Амазону. Навіть Фейсбук з його новою Timeline просто
нервово відпочиває.
Амазон, як великий продавець, отримає такими чином найдоржчу для
будь-якого великого продавця інформацію - магазини, в яких їх потенційні
клієнти купують товар, і ціни, за якими вони це роблять - і вся ця
інформація дістаєтсья практично безкоштовно.
Не виключено, що час звичного нам вільного Інтернету, де можливі були
будь які іновації та де подібний моніторинг був значно у менших
масштабах, де існує безліч дрібних сайтів де невеликі стартапи могли
стати новими Google, Facebook, Twitter або тим самим Amazon - добігає
кінця.
Джерело: http://texty.org.ua/pg/news/devrand/read/32524/amazon_fire__shhe_odyn_krok_u |